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MILANOSPORT、'Water To The Loo'を公開

MILANOSPORT
silviodeiaco

イタリア/ミラノ拠点のポストパンクバンド MILANOSPORTが、3/15にFactory Flawsからリリースしたデビューアルバム『Concrete』より、'Water To The Loo'を公開!

昨年のThe Great Escape Festivalで、何千人もの業界関係者の投票によって選出されるSteve Strange Awardを受賞した注目のバンド。

先行シングルで既にある程度は良い作品なことを知ってたけど、通しで聴いてみたらこの収録曲が一番好きでした。

 

““Concrete’ is a chronicle of concreting. Concreting of the silence that has remained deaf and therefore emits annoying noises without stopping. Concreting of the space, saturated to the point of having blocked the view of the sky forever. Cementation of sterile stories, of the silly society, of the solitary spirit. ‘Concrete’ is a collection of songs that traces the elaboration of the recent past and has its roots in the nights of the pandemic: it is an introspective journey on the link between the individual and the surrounding reality, a look into the swirl of asphalt, routine, air heavy, pleasantries, rails and night living the city. But ‘Concrete’ is also a dance of everyone with everyone, but of no one with someone, a parade in which the label is like a patina of concrete between people, a flow of tar that slowly fills every empty interstice to the brim, until the end of time, until the end of breath. But we still have breath and we use it to sing angry and neurotic songs. You can perhaps hear them if, like a Native American, you put your ear to the cold concrete.”

『Concrete』はコンクリート打ちの記録である。耳が聞こえず、それゆえに煩わしいノイズを止めどなく発し続ける静寂のコンクリート化。空の眺めを永遠に遮るほどに飽和した空間のコンクリート化。不毛な物語、愚かな社会、孤独な精神のセメント化。『Concrete』は、近年の精巧さをたどる曲集であり、そのルーツはパンデミックの夜にある。それは、個人と周囲の現実とのつながりについての内省的な旅であり、都市に生きるアスファルト、日常、重い空気、歓談、レール、夜の渦を覗き込むものである。しかし、『Concrete』はまた、誰もがみんなと、しかし誰も誰かと踊るダンスでもあり、そのパレードでは、ラベルは人と人の間にあるコンクリートのパテナのようであり、タールの流れは、時間の終わりまで、息の終わりまで、あらゆる空虚な隙間をゆっくりといっぱいにしていく。しかし、私たちにはまだ息があり、それを使って怒りと神経症の歌を歌っている。ネイティブ・アメリカンのように、冷たいコンクリートに耳をつければ、その歌声が聞こえるかもしれない。

 

Concrete
MILANOSPORT
Factory Flaws