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Is/Ought Gap、'Artsy Peace and Love'を公開

Is:Ought Gap

 

ジョージア州アテネ拠点のポストパンクバンド Is/Ought Gapが、2/23にHHBTM Recordsからリリースしたニューシングル 'Artsy Peace and Love'を公開!

Is/Ought Gapは80年代初頭に活動していた/今もしているバンド。

1981年に Bryan Cook, Tom Cheekを中心に結成し、古い葬儀場のホールで作った楽曲とライブパフォーマンスが評判となり、the Bongos, Circle Jerks, R.E.M., Pylonらと共演。80年代後半にほぼ解散状態となりましたが、2014年に行われたイベント Art Rocks Athensで Pylon Reenactment Societyの結成と共に復活。

R.E.M.のメンバーや Warren Zevonと組んだ Hindu Love Godsや、Killkenny Catsとしてもそれぞれ活動していて、当時のシーンを記録した86年公開の映画『Athens, Ga: Inside Out』では The B-52sなどの著名なバンドに混ざって出演してます。

'Artsy Peace and Love'は4/5発売のニューアルバム『Sua』収録曲。

Jason Nesmith (Casper & the Cookies, Pylon Reenactment Society)のスタジオで未発表曲を出す準備をしていたらしくて、これは相当楽しみ。

 

“This was a Tom Cheek riff that came from him practicing the chord progression to a Stones song. It was one of the first songs we wrote once Haynes came to town. We would switch who played what instrument a lot in the early days of being a band, taking turns on who played bass. I could never come up with a bass line for it so Vic Varney (of the Method Actors) ended up adding one when we went to record it at Songbird /studios in Atlanta. Some songs like this one and Mad never had a bass on it. Bryan Lilge joined us on a couple of live shows and added his own bass line. Later, David Barbe found a line that fit, and then most recently, Kay Stanton graced us with her cool version. I think we wrote this at our first practice space, which was at the Mack & Payne Funeral Home, adjacent to the Morton Theater in downtown Athens. We had the bottom floor, back behind some accordion sliding doors. I think we paid $75.00 a month. At some point we discovered the casket elevator (and it worked!). The casket showroom had been upstairs, I believe. The words reference a party that I went to over at the Limbo District/Jeremy Ayers’ house on Meigs St. My friend and I went there and were kinda green on the scene. There were some hash/tobacco cigarettes going around as well as some other things. A whole lot of giggling, full on laughing until you cry and paranoia. I just remember after a while feeling like I needed to leave, it was all too much. Going outside didn’t really help much, but it felt better. I remember thinking it was Saturday and then realizing that it was Friday and that made me laugh and freak out even more.” - Bryan Cook

これはTom Cheekがストーンズの曲のコード進行を練習してできたリフなんだ。ヘインズが街に来てから、最初に書いた曲のひとつだ。バンド結成当初は、誰がベースを弾くか交代しながら、誰がどの楽器を弾くかをよく変えていたんだ。私はこの曲のベースラインを思いつかなかったので、アトランタのSongbirdスタジオでレコーディングしたときに、Vic Varney (ethod Actors)がベースラインを追加してくれたんだ。この曲や'Mad'のようにベースがなかった曲もある。Bryan Lilgeが何度かライブに参加してくれて、自分のベースラインを加えてくれた。その後、David Barbeがしっくりくるラインを見つけ、最近ではKay Stantonがクールなヴァージョンで私たちを飾ってくれた。この曲は、アテネのダウンタウンにあるモートン・シアターに隣接したマック&ペイン葬儀場で書いたんだ。アコーディオンの引き戸の裏の一番下の階だった。月75ドルだったと思う。ある時、棺用エレベーターを発見した(しかも動いた!)。棺のショールームは確か2階にあったはずだ。この言葉は、Meigs St.にあるLimbo District/Jeremy Ayersの家で行われたパーティーのことを指している。ハッシュ・タバコや他のものが出回っていた。笑いが絶えず、泣くまで笑い、パラノイアに陥っていた。しばらくして、あまりのひどさにその場を離れたくなったのを覚えている。外に出てもあまり効果はなかったけど、気分は晴れた。今日は土曜日だと思っていたのに、金曜日だと気づいて、さらに笑ったりパニックになったりしたのを覚えている。 - Bryan Cook

 

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