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Blair Davie、'Coming Of Age'を公開

Blair Davie
OSCAR BLAIR

スコットランド出身ロンドン拠点のシンガーソングライター Blair Davieが、11/6にからリリースしたニューシングル 'Coming Of Age'を公開!

プロデュースは Thom Lewis (Sam Fender)。

10代の頃からバンドのフロントマンとして活動し、2022年にデビューシングル 'Stairs'を発表。これまでに JP Cooper, Emile Sande, Sam Fischer, FathersonなどのアーティストとUK/EUツアーを行ない、Great Escape, Live at Leeds, Belladrum, Szigetといったフェスに出演。

今月末から Benjamin Francis Leftwichのサポートを務める注目株です。

 

“I was lucky enough to spend a couple days back in June, writing with Benjamin Francis Leftwich, Jamie Squire and Derrick Southerland. I think we had written 3 or 4 songs together already over those 2 days, most of them were ballads. We took a break and went to David’s Deli, an amazing Lebanese place for lunch on the corner by the studio. Derrick asked me if I ever write any songs “with tempo” which means a bit on the faster side. I told him that I don’t often do upbeat songs because I worry that the emotion can get lost and so he set us that challenge of writing a song that still hits the heart but can make you dance at the same time. It was an exciting juxtaposition for sure. Coincidentally, an idea had come to me the morning before the session, that gave me the same sense of polarity. It was about how growing up, especially those formative teenage years, were some of both the best and worst times of my life equally. It’s a time where you’re so confused, vulnerable and excited all at once. Your friends and you are growing up at different places, exploring, failing, peaking. No one’s got it figured out but no one tells you that. We talked about all this over lunch and the song practically fell out of us when we got back into the studio. We pushed ourselves to be bold, honest and bloody with the lyrics but to keep the music feeling exciting and always moving. I definitely felt scared writing it, pushed outside of my comfort zone. I think that’s what makes the song feel so special to me. It feels like a brave next step for me and I can’t wait to share it.”

幸運なことに、6月にBenjamin Francis Leftwich、Jamie Squire、Derrick Southerlandと一緒に2、3日曲作りをすることができた。その2日間で、すでに3、4曲一緒に書いたと思うけど、ほとんどがバラードだった。休憩がてら、スタジオの近くの角にあるレバノン料理の店、David's Deliで昼食をとった。Derrickは私に、「テンポのある」、つまり少し速めの曲を書いたことがあるかと尋ねた。私は、感情が失われてしまうのが心配なので、アップビートの曲はあまり作らないと言った。それで彼は、心を打つ曲でありながら、同時に踊らせることができる曲を書くという課題を私たちに課した。それは確かにエキサイティングな組み合わせだった。偶然にも、セッションの前日の朝、あるアイデアが浮かんだ。それは、成長期、特に10代の形成期が、人生の中で最高の時期でもあり、最悪の時期でもあるというものだった。混乱し、傷つきやすく、興奮しやすい時期です。友達も自分もそれぞれ違う場所で成長し、模索し、失敗し、ピークに達する。誰もそれを理解していないけれど、誰もそれを教えてはくれない。ランチを食べながらいろいろと話し合い、スタジオに戻ると、曲は自分たちの中から出てきたんだ。歌詞は大胆で正直で血なまぐさく、でも音楽はエキサイティングで常に感動的であり続けるよう、自分たちを追い込んだんだ。この曲を書いていて、自分のコンフォートゾーンから押し出されるような怖さを感じたのは確かだ。それがこの曲を特別なものにしていると思う。自分にとって勇敢な次のステップのような気がして、この曲を共有するのが待ちきれないよ。